Opnieuw aftellen.........

dinsdag 31 augustus 2010

Maandag 30 augustus: Islands of Adventure

Vandaag was de planning om naar Universal Studios te gaan. Ik was al op tijd op zoals gewoonlijk en werkte het verslag weer bij. De rest was ook op tijd wakker en gingen op tijd aankleden. We hadden nog geen kaartjes dus moesten we daar eerst nog voor op pad. Ik dacht dat het park pas om tien uur open ging maar toen ik op internet keek, bleek het park om negen uur al open te gaan. We zetten dus de vaart er in en om tien over half negen zaten we in de auto. We wilden langs Billy Boys gaan om tickets te halen maar de tomtom kon het niet vinden. Ik wist ongeveer waar het was dus uiteindelijk hadden we het gevonden en kochten combitickets voor Universal Studios en Islands of Adventure. Dit laatste is ook een pretpark van Universal. We stelden de tomtom weer in naar Universal en gingen weer op pad. Na toch weer wat verkeerd te zijn gereden kwamen we over tienen bij de parkeerplaats aan. We betaalden 15 dollar om te mogen parkeren en bedachten dat het misschien handiger zou zijn om vandaag naar Islands of Adventure te gaan en morgen naar de studios. Islands of Adventure is nl. tot acht uur open en de studios maar tot zes uur. Eer dat we er zouden zijn was het dik half elf dus hadden we in de studios niet zoveel tijd meer. Je komt voor beide parken bij hetzelfde parkeerterrein en ook bij dezelfde ingang dus we konden kiezen. We parkeerden bij jaws 115 waar we nog gauw een foto van maakten mochten we het vergeten. Bij binnenkomst zagen we gelijk een hoge achtbaan en Joost wilde hier nog niet in maar nog even wachten. Hij vond hem eigenlijk nog wel een beetje eng. We keken eerst wat rond en maakten wat foto's. Op het eerste gezicht zag het park er mooi uit.


We begonnen maar vooraan en kwamen langs Spiderman. De drie heren gingen hierin en ik wachtte op een bankje. Op een gegeven moment kwamen Spiderman en nog wat andere filmfiguren langs op squads dus ik had genoeg vermaak.


De vrije val sloegen we ook nog over en Joost wilde graag naar Harry Potter. Harry Potter is een nieuwe attractie in het park en ik had al gelezen zo her en der dat er lange wachtrijden voor stonden. We kwamen nog langs diverse andere attracties maar sloegen alles over om toch maar eerst naar Harry Potter te gaan. Daar aangekomen keken we onze ogen uit. Er was een groot kasteel gebouwd en een heel Harry Potter dorp. Geweldig mooi.



De wachttijd bedroeg 40 minuten dus ik zocht weer een bankje op en de heren gingen op pad. Na drie kwartier kwamen ze helemaal opgewonden naar buiten. Wat een mooie attractie en ongelooflijk mooi gemaakt. Ik ben zelf niet zo'n held dus houd het op de kermis bv. ook altijd bij een terrasje en de oliebollenkraam. Ze wilden ook nog graag in een achtbaan en ik liep ondertussen wat door het dorpje. Echt mooi. Ook de trein stond er.
Ik wilde net teruglopen toen Ton, Joost en Bart er al weer aankwamen lopen. Het was intussen kwart voor twee en we zagen dat om 2 uur de stuntshow van Sinbad startte. Deze show was wel leuk vooral voor kinderen in verband met de interactie in de show.



Na de show liepen we door naar het kinderplein. We wilden daar in een soort treintje gaan (eindelijk iets wat ik ook durfde) was het helaas gesloten. Dan maar in Cat in the hat. Dit stelde voor ons niet zoveel voor maar voor kleine kinderen is het wel leuk. In ieder geval was ik ook ergens mee in geweest buiten de show. Inmiddels waren we weer bij de ingang van het park aangekomen. Joost wilde nu toch graag de incredible Hulk proberen. Een achtbaan waarbij je een aantal keren over de kop gaat. Hij was met Ton al in een andere achtbaan geweest dus moest hij dit ook durven. Enthousiast kwamen ze terug en Bart en ik hadden intussen een Funnelcake verorberd. We besloten het park nog een keer te doen en nu ook eventueel in de attracties te gaan die we toenstraks hadden overgeslagen. Dit keer gingen ze ook in de vrije val. Bart durft nu ook veel meer en voor Joost gaat het volgend jaar op de kermis helemaal in de papieren lopen. Over het algemeen hoefden ze bij dit soort attracties maar een minuut of vijf te wachten. Na de vrije val gingen ze gelijk ook nog maar een keer in spiderman. Ik zag ondertussen weer de optocht voorbij komen dus ik vond het niet erg om te wachten. Hierna liepen we weer verder en gingen nu een andere richting in, naar een gedeelte waar we nog niet waren geweest. Joost en Bart gingen hier samen in een soort pyranja en kwamen er kletsnat uit. Joost mopperde een beetje want die had geen zin om nat te worden vandaag. Gelukkig is het mooi weer en warm en droogt alles zo. We keken nog een beetje rond en besloten weer richting Harry Potter te lopen. Vooral Joost was hierover zo enthousiast dat hij graag nog een keer wilde gaan. Inmiddels verlieten al veel mensen het park dus misschien was het nu ook minder druk. Maar helaas nog steeds 40 minuten wachten maar dat hadden ze er wel voor over. Ik dus ook en zocht weer een bankje. Terwijl de heren zich binnen vermaakten, vermaakte ik me buiten met kijken naar de verschillende personages uit de film die langskwamen. Ik ken ze zelf allemaal niet maar later kon Joost me allemaal haarfijn uitleggen wie het allemaal waren. Bart wilde nog een keer in de achtbaan en daarna zijn we maar richting uitgang gelopen. We hadden Joost beloofd dat hij nog een keer in de Hulk mocht en besloten dat het daarna wel genoeg was geweest voor vandaag. We hadden ondertussen ook knaagjes in onze maagjes gekregen. We hadden de curry voor Bart al meegenomen dus konden we mooi onderweg iets gaan eten. Dit keer kozen we voor Applebee's. Hier waren we nog nooit geweest en we wilden wel eens iets nieuws proberen. Voor 20 dollar kreeg je een gezamenlijk voorgerecht en ieder een hoofdgerecht. We kozen voor de buffalo wings vooraf en ieder een biefstuk. De wings waren zeer spicy, maar Ton vond ze erg lekker. Wij waren minder happy. Bart nam ook een biefstuk en Joost ging voor de chickentenders. Deze kreeg hij in een mandje met frites. Ton vond het eten wel lekker maar ik moet zeggen dat ik lekkerder gegeten heb. De biefstuk vond ik niet geweldig en de groenten hadden wat mij betreft wel gaarder gemogen. Maar goed we hebben het een keer geprobeerd en kunnen er over meepraten. Als je hier in een restaurant gaat eten ben je over het algemeen zo klaar. In dit geval hadden we ook net het voorgerecht gekregen en toen stond het hoofdgerecht er al. Als je je bord leeg hebt nemen ze het gelijk mee en vragen ze of je nog een dessert wilt. Zo niet dan brengen ze de rekening. Je mag dan nog wel blijven zitten maar in dit geval waren we blij dat we konden gaan. We hadden het warm van het rondlopen in het park, waren moe en hadden het door de airco in het restaurant inmiddels koud gekregen. Om kwart voor negen waren we dus alweer klaar. We reden nog even naar het tankstation want ook onze Ford had knaagjes in zijn maagjes en reden daarna snel door naar huis. Ik maakte alvast het verslag van vandaag, zette een was in en de rest hield zich bezig met computeren en xboxen. Het was een vermoeiende maar zeer leuke dag. De kinderen zijn heel enthousiast over het park en hadden zich prima vermaakt. Morgen dus naar Universal Studios. We willen dit keer op tijd vertrekken. We hebben al kaartjes dus we kunnen rechtstreeks door. Meer foto's volgen nog.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook heel benieuwd naar dit park. want het ziet me er kicken uit :)

    jullie hebben er een hele leuke dag opzitten !!

    we zijn hier erg benieuwd of de studios ook zo goed meevallen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige verhalen en heerlijk eten allemaal! Geniet er nog maar van de laaste paar dagen.

    Groetjes,

    Sjef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zijn we zelf nog niet geweest, we vinden de kids nog te klein. Het ziet er echter heel goed uit. Geniet nog van de laatste dagen dat doen wij ook,
    Groeten,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen