Opnieuw aftellen.........

zondag 29 augustus 2010

Zondag 29 augustus: Cracker Barrel en Premium Outlet

Vanmorgen was ik al om zes uur op. De bedden hier zijn zo zacht en als één van de twee omdraait lijkt het wel of je op open zee bent. Ik probeer nog even op de bank verder te slapen maar ook dat lukt niet echt. Zoals al eerder gezegd je hebt in ieder geval lange dagen. Rond half acht hoor ik gestommel en ook Joost en Ton zijn ontwaakt. We hebben niet echt plannen voor vandaag. Joost computert wat, ik werk mijn verslag bij en Ton gaat douchen en kleedt zich vast aan. Rond acht uur is ook Bart al wakker. Wat zal die slapen als we straks thuis zijn. De kinderen poolen wat, spelen een spelletje op de Xbox en ik strijk alvast de was. Handig dat alles gewassen en gestreken mee terug kan. Ondertussen zoek ik voor Ton ook op de computer de wedstrijd van PSV op. Dankzij Alex had ik een site gevonden waarbij je wedstrijd live kunt volgen11(www.vrijblijvend.com). De kinderen gaan nog even tennissen op de tennisbaan hier dichtbij. Ondertussen ga ik ook douchen en we spreken af de kids op te pikken om te gaan ontbijten bij Cracker Barrel. Daar zijn we vorig jaar op weg naar het vliegveld bij toeval nog terecht gekomen. Ton wilde toen onderweg naar de luchthaven wat eten. Echter we kwamen helemaal niks tegen en voordat we het wisten waren we al gearriveerd. We zijn toen maar weer door gereden om toch nog iets te kunnen eten voor we het vliegtuig in gingen. we moesten toen op de valreep hierdoor nog tol betalen terwijl we niet veel kleingeld hadden en ook nog tanken want de tank was bijna leeg. Een heel gedoe dus nog toen. Maar het werd toen dus Cracker Barrell. We vonden het een leuke tent en besloten dit jaar een keer terug te gaan. Ton en ik stonden net op het punt om te vertrekken toen Joost en Bart alweer terug kwamen. Bart had geen zin om uit te gaan eten. Hoe verwend kun je zijn? Hij mokte nog een beejte maar uiteindelijk ging hij toch mee. Onze villa ligt dichtbij de 192 waar een heleboel restaurants zijn gevestigd. Ook Cracker Barrel. Dit restaurant is een countryachtig gebouw met een veranda met schommelstoeltjes.
Binnen kom je eerst in een winkel met allemaal hebbedingetjes. Heel erg leuk. Ze verkopen ook hun eigen produkten. Het was zondagmorgen en erg druk in het restaurant. Bij ons kennen we dat niet gaan ontbijten maar hier is het erg populair. De heren gingen allemaal voor de eieren maar ik bestelde French toast met appels en appelboter. Ik kreeg me daar een bord maar wel erg lekker. French toast kennen wij als wentelteefjes.


Nadat we er weer tegenaan konden, keken we nog wat rond in de winkel. Hier verkopen ze zelfs al kerstspulletjes. Erg leuk. We gingen nog even op pad voor tickets voor de parken en nog even langs de Wallmart. Nou ja even, dit is zo'n grote winkel dat je hier nooit even naar binnen kunt. We kochten batterijen en ik kocht nog wat bakspulletjes. Onder andere een leuk boek met allemaal taarten erin. Kon ik lekker aan het zwembad wat gaan zitten lezen. Thuisgekomen doken we het zwembad waar ik zelf zo'n twee uur op het luchtbed op het water heb liggen dobberen.
De kids waren het al snel beu dus ik had alle rust. We kijken uit op een meer dus af en toe zag ik een mooie vogel of een krokodil (sorry alligator Stefan) met zijn neus boven water komen. Heerlijk, dit is echt genieten. Op een gegeven moment kwam Bart ook nog een kijkje nemen en zag een schildpad aan de kant. Helaas was hij net te laat met de camera want hij werd door een grote vogel het water weer in gejaagd. Toen ik zo een tijdje lag te dobberen, dromend van ons eigen huisje hier in Orlando, zag ik er weer twee op de kant zitten. Dit keer bleven ze op ons wachten en konden we ze op de foto krijgen.
Bij het andere meer schijnen hele grote schildpadden te zitten. Maar deze kleinere zijn ook leuk want we zien ze niet elke dag.
We hadden besloten vandaag niet uit te gaan eten maar thuis te bbqen. Ton had de bbq al tevoorschijn gehaald. We zouden naar de Publix gaan om vlees en dergelijke te halen. Tegen een uur of vier ging ik ook maar uit het zwembad en las nog wat reisverslagen van anderen die nu ook in Florida zijn. Daar las ik dat bij Levis de spijkerbroeken in de uitverkoop waren. Als je twee broeken kocht kreeg je op de tweede, 50% korting. Aangezien Ton nog wat spijkerbroeken nodig had, besloten we eerst maar naar de Premium Outlets te gaan. We wilden daar toch nog naar toe dus dan maar nu gelijk. Het begint al te korten dus veel tijd hebben we niet meer.


Onderweg was Tommie heel de tijd van slag maar na 20 minuten kwamen we toch aan bij de juiste outlet. Wat een drukte zeg. We konden nog net een parkeerplaats vinden en gelukkig voor Bart vlakbij de Nikestore. Uiteraard gingen we daar natuurlijk het eerst naar binnen. Hij vond daar eindelijk een paar schoenen. We liepen verder langs alle bekende merken en kwamen bij Levis waar Ton 2 broeken vond. 58 Dollar voor 2 echte Levis dat is een koopje. We keken nog wat bij de Puma en Adidas winkel maar verder vonden we niks. Het was inmiddels al kwart over zeven en eigenlijk had ik niet zoveel zin meer om alles klaar te maken voor een bbq. We besloten toch maar om langs de Publix te rijden om te kijken wat ze nog hadden. We vonden het tegen vallen en de kinderen wilden graag iets van de Mac. We hadden ook nog het een en ander in de koelkast dus reden we langs de Macdrive om daar het een en ander te halen. Dit aten we thuis lekker op. We hadden geen allen zin om uit eten te gaan dus dit was een goede oplossing voor een keer.
Bart ging nog even in het zwembad.
Joost wilde ook maar vond het toch te koud.
We keken nog wat tv en de kinderen keken wat filmpjes in bed op de laptop. Ondanks dat we flink hadden geluierd was het toch een vermoeiende dag. Om een uur of elf was hier dan ook niks meer te koop. Morgen gaan we als het goed is naar Universal Studios. Dat wordt dus ook een zware maar leuke dag.

1 opmerking:

  1. ook weer een heerlijke dag voor jullie. En die site met gratis voetbal werkt uitstekend ! Alleen jammer dat ons cluppie de 3 punten niet in de wacht konden slepen. Maar er zijn ergere dingen ;-)

    Enjoy !!

    BeantwoordenVerwijderen