Opnieuw aftellen.........

zondag 29 augustus 2010

Zaterdag 28 augustus: 1e volle dag in de villa

Ik had gehoopt vanacht lekker te kunnen slapen nu we ieder een eigen slaapkamer hadden maar helaas dat viel tegen. Eerlijk gezegd moest ik ook steeds denken aan de slang die een ander forumlid had gevangen bij zijn zwembad. Ik moet er niet aan denken er een tegen te komen. Brrrrr. Ik was in ieder geval vaak en vroeg wakker. Tegen half acht ben ik er uiteindelijk maar uit gegaan en Joost volgde snel. Ik werkte het verslag van gisteren bij en Joost ging ook even op de computer. In de villa is ook een computer dus dat voorkomt een hoop geruzie. Tegen negen uur kwam Bart ook boven water en ik maakte een ontbijtje klaar. We hadden gisteren nog verse aardbeien en wat andere lekkere dingen meegenomen. De kinderen waren wel in voor een gebakken eitje met toast. Ik dekte buiten de tafel en we aten gezellig buiten bij het zwembad.



Na het ontbijt dook ik nog even het zwembad in en ook Bart en Joost kwamen mij vergezellen. Zo brachten we de ochtend relaxt door. Ik zette nog wat wasjes in en we belden nog even naar het thuisfront. Intussen hadden we ook ontdekt dat er in het water achter onze villa, krokodillen zaten. Gelukkig zit er gaas om het zwembad!!!!
Ik wilde nog even naar Michaels om te kijken voor wat bakspulletjes. Na de middag gingen we dus maar op pad om wat te shoppen. We reden dus eerst naar Michaels, een soort grote Pipo's. Ze hadden hier wel het een en ander maar ook niet echt spectaculair. Ik kocht toch nog wel wat en reden door naar de Best Buy die hier vlakbij was. Na hier nog even te hebben rondgesnuffeld wilde Bart graag naar een Nikestore. Vlakbij onze villa was er een dus dat was makkelijk. Bart zag hier mooie voetbalschoenen maar helaas paste ze niet. Joost kocht nog een paar gymschoenen, een shirt en een Portugalvest. Deze laatste voor 25 dollar. Hij was dus helemaal blij. Voor Bart hadden we alleen een tenue van Nederland. Inmiddels hadden we wel dorst gekregen en reden terug naar de villa. De villa is gelegen in Lake Berkley, dit is een beveiligde community. Hier is ook een zwembad, tennisbaan en basketbalveld. Verder is er naast het meer wat achter onze villa is gelegen nog een meer, Lake Berkley. We namen hier nog even een kijkje. Ook hier zagen we krokodillen in het water. Er zat er zelfs een op de kant. Het was maar een babykrokodil maar toch. Ook deze hebben al scherpe tandjes. Na nog even wat te hebben gekletst met een Engels stel gingen we terug naar de villa. Er stond inmiddels een nieuw koffiezetapparaat voor de deur want het andere was kapot. Ik had hier vanmorgen over gebeld en Russell was aan de deur geweest terwijl we niet thuis waren. Er lag netjes een kaartje bij dat hij snel terug zou komen om een kapotte lamp te verwisselen.
We vermaakten ons wat in de villa en om kwart over zeven gingen we weer op pad om wat te eten. Vandaag werd het Perkins. Nog wel leuk om te vertellen is dat toen we deze week in Fort Myers met zijn zevenen gingen eten, we in eerste instantie 89 dollar moesten betalen. Geen geld met 7 personen. We hadden echter nog een bon voor een gratis hoofdgerecht, gratis taart na en Bart was gratis. Aan het eind van de rit hoefden we nog maar 71 dollar af te rekenen. Een kleine 10 dollar per persoon. Toen we echter afrekenden vroeg de man waar we nog naar toe gingen. Toen we vertelden dat we naar Orlando zouden gaan gaf hij ons een kaartje waardoor we bij een volgend bezoek weer 10 dollar korting kregen. Lachen toch? Dus vandaag gingen we ons kaartje opmaken. Ton nam Tilapiafilet, Bart nam weer de cheeseburger zonder kaas, Joost nam chickentenders en ik nam rosbief met brocolli en frites. We namen nog een stuk taart mee naar huis voor morgen bij de koffie en uiteindelijk moesten we 27 dollar afrekenen. Hier zijn de kinderen niet gratis want dat is per Perkins verschillend. Maar goed je kunt hier dus goed eten voor weinig geld. Toen we thuiskwamen keek ik nog even op de laptop voor kaartjes voor de parken. We waren er nog niet precies uit wat we nu zouden gaan doen. In ieder geval Universal Studios. De kids willen ook graag naar Blizzard Beach maar Islands of Adventure is misschien ook wel leuk. Hier zijn we ook nog nooit geweest. Jullie horen nog wel wat het gaat worden.

5 opmerkingen:

  1. jullie komen nog rijker terug als jullie al zijn zo goedkoop die vakantie is als ik lees wat jullie allemaal eten voor weinig geld en die tontje is straks net een tilapia filet als hij terug is eet niks als tilapiafilet en hij durft nie in het water ik zie hem nooit zwemmen trouwens monique ook niet alleen joost en bart maar goed
    groetjes weer john gina dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien vermaken jullie je prima. Geniet er van!!!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige villa met dito uitzich. Ennuh die gators krijg je er gratis bij hahaha. Wij zijn vanmorgen heel vroeg moeten opstaan en hebben een stuk moeten rijden om er te zien. Geniet lekker van deze vaste uitvalsbasis. Groet, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig zit er inderdaad gaas om het zwembad. Maar denk je dat dat een krokodil kan tegenhouden ;-) ?

    Villa ziet er netjes uit, heerlijk dat grote meer achter de villa en het zwembad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waanzinnig relaxt zo'n huis, met gewoon alles erop en eraan wat een vakantie af maakt. Mooie foto's ! blijf maar uit de buurt van die crocs..brrr...

    BeantwoordenVerwijderen